Tilburg

Full-time

Operationeel Manager – Tilburg

Als Operationeel Manager ben je verantwoordelijk voor het aansturen, coördineren en optimaliseren van de operationele processen binnen de vestiging. De focus ligt op het realiseren van een efficiënte en kwalitatieve uitvoering van reinigings-, inspectie- en onderhoudswerkzaamheden, met aandacht voor veiligheid, klanttevredenheid en kosteneffectiviteit.

Als Operationeel Manager begeleidt en coacht zijn team van uitvoerders, planners en werkvoorbereiders op een positieve en motiverende manier. Je staat het team bij met raad en daad, stimuleert professionele ontwikkeling en creëert een werkomgeving waarin samenwerking en verantwoordelijkheid centraal staan.

Dit ga je doen

Als Operationeel Manager ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van de vestiging. Je stuurt een team van uitvoerders, werkvoorbereiders, planners en buitendienstmedewerkers aan, met als doel een soepel georganiseerde uitvoering. Je behoudt rust en overzicht, stelt prioriteiten en anticipeert besluitvaardig op veranderingen in planning of inzet.

Je stimuleert samenwerking en creëert een werkomgeving waarin medewerkers zich betrokken en verantwoordelijk voelen. Met natuurlijk overwicht en coachende vaardigheden begeleid je medewerkers op houding, gedrag en prestaties. Je voert ontwikkelgesprekken, bevordert vakmanschap en stimuleert eigenaarschap.

Samen met je team zorg je voor een optimale planning van personeel en materieel, zowel voor vaste contracten als spoedopdrachten. Je waarborgt kwaliteit, veiligheid en klantafspraken, en stemt zorgvuldig af met andere afdelingen. Je bent stressbestendig, klantgericht en hebt oog voor detail én resultaat.

Je draagt verantwoordelijkheid voor het operationeel en financieel resultaat van projecten. Je houdt grip op kosten, marges en voortgang, en grijpt proactief in bij afwijkingen. Je stimuleert continue verbetering van processen, bijvoorbeeld via digitalisering of efficiënter gebruik van middelen, en pakt klachten professioneel op.

Als eerste aanspreekpunt voor opdrachtgevers bouw je aan duurzame relaties. Intern fungeer je als verbindende schakel tussen uitvoering en kantoor, en zorg je voor duidelijke communicatie over voortgang, verwachtingen en knelpunten.

Tot slot analyseer je trends, rapporteer je periodiek over KPI’s en adviseer je over capaciteit, investeringen en procesverbeteringen. Je bent oplossingsgericht, kwaliteitsbewust en draagt actief bij aan een veilige en professionele werkomgeving. De operationeel manager rapporteert rechtstreeks aan de directie.

Bij afwezigheid worden je taken waargenomen door de directeur of bedrijfsleider.

Je profiel

  • Minimaal mbo+/hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een technische of logistieke richting;
  • Aantoonbare ervaring in een operationele managementrol binnen de GWW-sector of vergelijkbare omgeving;
  • Kennis van en ervaring met rioolreiniging, inspectie en/of onderhoud is een pre;
  • Leiderschapsvaardigheden met oog voor mens én resultaat;
  • Goede communicatieve vaardigheden en organisatorisch sterk;
  • In het bezit van VCA-VOL en rijbewijs B (E is een pre).

Dit bieden wij je

  • Je komt terecht in een leuke en groeiende onderneming;
  • Een goed salaris tussen de  € 4.000 en 5.000,- bruto;
  • Veel vrijheid om je werk zelfstandig te doen;
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden volgens de CAO;
  • Inclusief 25 vakantiedagen;
  • ADV-regeling bij een fulltime dienstverband: kies tussen extra
    vrije dagen of een uitbetaling;
  • We werken samen in een informele en open sfeer;
  • Je krijgt een laptop en mobiele telefoon ter beschikking;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Als onze samenwerking succesvol is, ligt er een vast contract voor je klaar!

Rions Riooltechniek

Met kwalitatief hoogwaardige apparatuur en 200 vakkundige medewerkers zijn we bij Rions dagelijks druk in de weer om het rioolstelsel optimaal te laten functioneren.

We zijn gespecialiseerd in het aanleggen, onderhouden, reinigen, inspecteren, repareren en renoveren van het complete rioolsysteem. In Limburg, Brabant en Zeeland werken we voor particulieren, woningbouwcorporaties, verenigingen van eigenaren, bedrijven en gemeenten. Onze zakelijke dienstverlening bieden we ook aan in de rest van het land.

Wat vooral bij onze klanten aanslaat, is het one-stop-shopping principe: onze dienstverlening omvat alle bijbehorende graaf-, grond- en straatwerkzaamheden, en het afvoeren en verwerken van vrijgekomen afvalstoffen.

We doen ons werk vanuit onze vestigingen en steunpunten in Maastricht, Lanaken, Nuth, Weert, Tilburg, Nieuwdorp, Zoetermeer, Alkmaar en Duiven. We hopen binnenkort ook een steunpunt in het Noorden van het land te openen. 

Heb je vragen over deze vacature of wil je gewoon meer informatie? Neem dan contact op met Sanne Keulen van HR: 06-28459505. Meer informatie over onze organisatie kun je vinden op: www.rions.nl

Wij zien je reactie graag tegemoet!

Kom DIRECT in gesprek met je nieuwe collega’s

Je bent tenslotte altijd welkom, weet je nog?

Hoofdkantoor

Slagmolen 2
6229 PP  Maastricht

Tilburg

Polluxstraat 55
5047 RA Tilburg

Nuth

Thermiekstraat 7
6361 HB Nuth

Op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Bij Rions geven we je die. Elke dag weer! We zijn super innovatief in riooltechniek. Daarbij hoort de uitdaging om telkens weer de beste oplossing te bieden. We investeren dan ook flink in onze geavanceerde materialen, in ons wagenpark én in jou als medewerker. Dus sluit je aan en haal het beste uit jezelf!